CHP’li Yıldırım Kaya, Sivas Katliamı’nda katledilen Carina Thuijs’la ilgili dava sürecini Meclis’e taşıdı

CHP Ankara Milletvekili Yıldırım Kaya, Sivas Katliamında yaşamını yitirenlerden Hollanda vatandaşı Carina Thuijs’la ilgili dava sürecini ve firari sanıkların durumunu Meclis gündemine getirdi. CHP’li Kaya, Adalet Bakanı Abdulhamit Gül’ün yanıtlaması istemiyle TBMM’ye soru önergesi sundu.

Sivas katliamının kilit isimlerinden 8 sanığın 1997’deki bozma kararı sonrasında firar ettiğini anımsatan Yıldırım Kaya, firar eden ve hala hayatta olan sanıklarla ilgili olarak yargılamanın Ankara 1. Ağır Ceza Mahkemesi’nde devam ettiğini belirtti.

CHP’li Kaya’nın önergesinde yer alan sorular şöyle:

1. Carina Thuijs’nın katledilmesine ilişkin Hollanda hükümetine bildirim yapılmış mıdır?
  2. Hollanda hükümetine bildirim yapılmışsa yanıt ne olmuştur?
  3. Carina Thuijs için davaya katılma veya davayı takip etme iradesi Hollanda hükümetinden gelmediyse, Bakanlığınızın davaya taraf olma talebi olmuş mudur? Avukat tayin edilmiş midir?
  4. Firari sanıklarla ilgili Almanya dışında, Avrupa Birliği serbest dolaşım hakkı, diğer hak ve yasalar çerçevesinde Hollanda hükümetinden bir talepte bulunulmuş mudur?

İlgili haber: